ett nytt försök

gör ett nytt försök. men okej, sista får det bli. - för din skulle marie<3, vet ja att det är du som läser;)

snart dags för skolan. idag blir det seminarium, jämförande av politiska system. Ryssland, Englans, USA, Tyskland och Frankrike. har denna veckan försökt trycka in alla dessa system i hjärnan. hur de röstar, hur parlamentet är uppbyggt, hur det väljs. majoritetsval, propotionella val, enmansvalkretsar eller flermansvalskretsar.

ska bittert erkänna en sak.. haha, det ÄR faktiskt ganska intressant, trodde ALDRIG att jag skulle säg det. men Ja, det funkar liksom. förra veckan hade vi svensk politik. o DET var intressant. har ju aldrig varit insatt i det där riktigt, man har ju vetat lite halvt om halvt det inser man ju nu när man har läst det. men så mycket mer det finns. med grunlagar, eu-regler o val o grejor.
  tyvärr har jag inget flow i plugget dock. men kanske kommer nu när jag börjar känna att det blir intressant. ska ha tenta nu den 27 mars i de här politiska systemen plus fler länder som vi går igenom nästa vecka. sen blir det omtenta den 4 april på de politiska teorierna. hoppas verkligen att jag klarar den nu!! men har ju em vecka därimellan som jag får satsa stenhårt på repitition, är framförallt en bok jag behöver läsa ett par gånger till. men ska nog gå fint!

annars. vad händer? hmm inte mycket alltså. läser ju typ 100-150 sidor i mina böcker om dagen. sen är det liksom inte så mkt tid kvar.. men i onsdags var vår klass på kåren o jobbade. var kul, men hade ju inte gjort något om det hade varit mer folk.. haha, lite pinsamt, var fruktansvärt tomt. går inte als bra för kårverksamheten här i Halstad, sägs att vi istället är flitiga studenter på veckan o rockar loss på helgen. är nog så faktiskt!

I morgon är det final i melodifestivalen. för första gången måste jag säg att jag INTE ALLS har koll på läget! väldigt ovanligt. men va sjutton, jag kommer nog överleva detta med. får la ta o lyssna på skivan ett par gånger sedan så jag kommer ikapp mig;) men imon blir det alltså melodifestvalen kväll hos sofie o johan, blir mysigt!
o på dagen blir det kalas hos mattes carro. blir trevligt!
ikväll ska jag istället ta det väldigt lugnt. ska bara sitta hemma dricka lite vin o kolla på så ska det låta:) jag vet, det kanske är lite pensionärsvarning o titta på det. men jag vet inte, tycker let´s dance är lite uttjatat nu. dessutom är det lagom med att det är slut vid nio. behöver komma isäng tidigt. planerar en simtur imorgon på morgonen o faktiskt så MÅSTE jag plugga lite, trots att det är lördag.

Nu ska jag ta o trycka i mig lite frukost o vänta på att klockan blir tio. måste in till stan o köpa lysrör o glimmtändare. har varit bäckmörkt på min toalett i tre veckor nu. kan tycka att det räcker. kan va trevligt med lite riktigt ljus. fast okej, det har faktiskt varit ganska mysigt o sitta o filosofera med sterainljus också....;)


Måste faktiskt säg också att jag kör stenhårt på savage garden. gillar o leta fram de gamla guldkornen:) detta tack vare sofie. <3
tjo o tjim. o som sagt, ett sista försök. haha

Kram

Kommentarer
Postat av: Marie

Åhh frida! Jag har saknat dej så mycket denna helgen!

2009-03-15 @ 00:35:10
URL: http://eiramin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0