politiska filijoxer

idag är jag en riktigt duktigt skolflicka. har nu suttit i fem timmar o jämfört alla möjliga olika politiska filijoxer. proportionella eller majoritetsval.. blandsystem? demokrati, autoritärt eller totalitärt styrelseskick? representativ demokrati eller direktdemokrati? westministermodellen eller konsensusmodellen?...

jaaa så mycket intresantare tankar än så har jag inte. ska nu kasta mig in i en bok o jämföra de olika ländernas system, göra en sammanfattning om varje land och plugga järnet på det! hej o hå:)

Var i alla fall uppe på stan en snabb sväng innan o fick köpt mig en låda med vin inför kvällen som belöning. kvällen kan med andra ord bli lååång;) 

Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0