family von hoffman:)

vet inte vad jag ska säga om dagen. började med att gå upp innan tuppen, 4.45 ringde klockan. upp o käka frulle och sen var det dags o bege sig till fabriken på byn. sysselsatte mig med att "pricka" ost. en sammanfattning av aktiviteten skulle kunna vara att LYFTA och FLYTTA ost. Först börjar man med att mata på ost på ett rullband så att den kan åka igenom en maskin med massvis med nålar o bli alldeles prickig på ovan och undersidan. detta för att ge luft till möglet så att det växer... o sen är det lixom dags att kasta dem vidare över på en vagn. åka lite hiss med dem o sen lyfta dem igen, upp på rullar i källaren där de får ligga tills de har möglat klart. kul va? 3600kg gånger tre kan vi lätt räkna att jag har lyft idag. kul! varje ost väger typ en tre kilo. tjohoo!!

efter arbetsdagen var det meningen att jag skulle plugga. men blev inte så effektivt. utan cyklade till mamma, lånade bilen o åkte ut till maxi för att storhandla. hade ingen mjölk till mitt kaffe o typ inte någon mat heller. på vägen hem ringde min telefon, o vem kan det ha varit!? the von hoffman family:) var suuper duper längsen jag pratade med dem. kul att äntligen höras av. o lillan som fyllar år i veckan med. för o lyxa till det extra så ska hon få åka till Disney Land på hennes fördelsedag. åååh såå mysigt! är inte bara lite avis. tänk er att få träffa alla prinsessorna, live liksom, på riktigt. All the magic and all the gold dust! rena himmelriket!!



Cinderella- mini o stor:)

ska snart lägga mig o läsa mig till sömns. kommer gå väldigt fort!! ikväll blir det eu:s politiska system. förstår ni att det kommer gå fort? haha... imorgon blir det nya tag! ska träffa girlsen på bibblan klockan tio för en brainstorming. kommer behövas!! men innan det blir det full action på EU hela morgonen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0