köttbullerester o solsken

frukostdax här på denna sidan atlanten. har riktigt lyxat till det idag o sätter just nu i mig två tunnbrödsrullar. en med ägg o en med köttbullar. fint vad man kan unna sig med lite rester ifrån midsommarpartyn hihi;)

har varit en mycket rolig helg. men kan inte säga annat än att jag var lite baksleten igår.. började ju fira midsommar med familjemiddag hos von hoffmans i fredags redan. o så klart var vi ju tvugna att provsmaka snappsen med- tänk om den blivit gammal eller nått.....
  sen i lördags kom Marie o Mjuken upp hit så gick vi ppå stranden o tog oss ett rejält midsommardopp  o sen begav vi oss till affen för att inhandla alla ,möjliga delikatesser. Målet var svenskt! O jag måste säga att vi lyckades RIKTIGT bra:) med lite hjälp ifårn IKEA med matjessilen var det inget som saknades. potatis, sill, grädde, "gräddfil", dill, gräslök, jorgubbar, köttbullar, "äggbullar" (för marie) - fråga inte, hon är liiite knepig haha!! hade dessutom lyckats köpa prästkragar o blåklint för bordet och toppat det hela med svenska flaggan o ett paket med svenska nubbar, inte alls illa alltså:)
  sen hann vi inte mer än vakna till liv på söndagen så var det dags att ladda om. vid noon var det dax för det stora svenska partyt med svenskfamiljerna här. som sagt- bara att ladda om!! riktigt roligt o denna dagen blev det så klart även dans kring midsommarstången. johodå, vi skuttade allihopa som grodor o räven han raskade över isen. alltså inget som fattades detta året för midsommar...

O så var det ju disneyland helgen innan. ÅHH! sååå magiskt o så fint. hihi. o vi lyckades träffa ALLA PRINSESSORNA. vi fick till och med deras autografer o kramar o foton med alla. riktigt fina grejor. en massa parader med bilarna, monsters inc, prinsessorna, mickey mouse o ja.. allihopa. hela kittet avslutades med ett hur stort fyrverkeri som helst där till och med tingeling kom flygande. lyckan var gjord och fuländad. vi packade in os heeeelt utmattade i bilen o kom tillbaka vid ett på söndagsnatten. helt plötsligt var alla sparkels slut o magin försvann. tillbaka i verkligheten..

nu ska jag avsluta mina mackor o sedan ta hand om tvätten. efter det kan jag nog tänka mig att det blir en prmmis i solskenet innan lillan ska hämtas på skolan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0